Record Store Day 2013

2013.04.19. - 21:37 Címkék: Record Store Day

Az mp3 ó dolog. A zenelejátszónk elfér a zsebükbe, elkísér minket bárhová. Az egész lemezgyűjteményünk belefér egy dobozba. De mi van az élménnyel, amikor levesszük a polcról a lemezt, megfogdossuk, nézegetjük, amikor egy random lemezboltba betévedve kincsekre lelünk? Szükség van egyáltalán az ilyesmire, vagy haladni kell a korral, haljanak ki a lemezboltok?

RSDvector_2013.jpg

14 évesen beleestem a zenébe és azóta ebből az útvesztőből kikeveredni nem sikerült, sőt! Ha jobban belegondolok, csak egyre mélyebbre süllyedtem. Az elején, amikor csak ismerkedtem a zenével, rengeteg dolgot meghallgattam, szinte válogatás nélkül. Ekkor az nem volt opció, hogy zenét vegyek, hisz nem tartottam fontosnak, hogy fizessek valamiért, ami ingyen (is) van. Azután lettek kedvencek, karácsonyra/szülinapra az ő  albumaikat kaptam ajándékba és amióta komolyabban foglalkozom a zenebiznisszel, a nagyon jól sikerült lemezeket előbb-utóbb megveszem. Viszont ha jobban belegondolok, a baráti körömben, sőt, az ismerőseim közt, körülbelül annyi ember vásárol zenét, hogy egy kezemen össze tudom őket számolni. Ha beleszámolom azokat, akik ajándékba néha vesznek lemezt, még mindig nem léptem túl a 10-et.

5644-max.jpg

Ez a dolog nem csak az én környezetemre jellemző. A zeneboltok egymás után zárnak, egyrészt a kereslet visszaesése, másrészt a multik piaci ár alatt kínált lemezárai miatt. Veszélyben van kicsi és nagy.

Pár éve a lemezboltok megmentésére és a figyelem rájuk irányítására mozgalom indult. Minden évben egy április végi szombat (idén 20-a) csak a lemezboltokról szól. Koncertekkel, megjelenésekkel készülnek erre a napra, így a zenebuziknak ez amolyan ünnepnap és remek lehetőség megnyerni a bizonytalanokat. Hisz mindenkinek jól jön egy kisebb-nagyobb lemezgyűjtemény!

Record Store Day 2013 - weboldal.

A témával foglalkozó, Last Shop Standing című film hivatalos oldala.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása