2013 legjei

Eljött az év vége, s ezzel együtt a kötelező listák ideje is. A továbbra kattintva elolvashatjátok, mik voltak idén a PopDzsem kedvencei.

vinyl.jpg

1. Arcade Fire – Reflector

images_1.jpg

A beharangozó (ami egyben a lemeznyitó) dal David Bowie közreműködésével készült. Tud az ilyesmi rossz lenni? Első hallgatásra oda voltam és vissza a lemez első részétől, a második rész valahogy nem jött át. Viszont ha különálló lemezként kezeljük őket, nincs hibája az egyiknek sem!

2. Vampire Weekend – Modern Vampires of the City

vampireweekend-2013-album-cover.jpg

A VW első lemezét nagyon szerettem, az azt követő munkáikat már annyira nem. Most talán visszataláltak a kezdetekhez, de ez ismét egy remekül összerakott munka!

3. Atoms for Peace – AMOK

Atoms-For-Peace.jpg

Megszeretni ezt az albumot nehéz szülés volt. Pedig én nagyon akartam. Rengetegszer végighallgattam, vártam, hátha beérik, de az istenért sem akart. Majd kiderült, hogy jönnek Pohodára és miattuk megvettem a jegyet. Nem bántam meg, életem eddigi legjobb koncertje volt és valahogy megszerettette velem a lemezt is.

4. Arctic Monkeys – AM

am5.png

Emlékszik valaki az előző Arctic Monkeys lemezre? Az azelőttire? Na ugye hogy nem! Hosszú útkeresés volt ez, de megérte. Még sok ilyet!

5. Franz Ferdinand - Right Thoughts, Right Words, Right Actions

Franz-Ferdinand.jpg

Lehet egy lemezt túlbonyolítani és 80 percesre készíteni, mindenféle hangszert belevinni és dolgozni rajta hosszú évekig. De minek? A Franz Ferdinand legutóbbi lemeze az élő példa rá, hogy fél órában is oda lehet tenni amit oda kell!

6. Johnny Marr – The Messanger

maxresdefault.jpg

A Smiths alap, persze, Morrissey is próbálkozgat, de nekem valahogy sosem lett a szívem csücske. Johnny Marr kiáll a kis lemezboltokért és mellesleg elég ütős lemezt adott ki az idén.

7. David Bowie - The Next Day

8c7cb1db.jpg

10 év után Bowie visszatért és újra aktív. Született már jobb munkája, szó se róla, de ez egy Bowie lemez, nem lehet nem szeretni.

8. !!! - Thr!!!er

CS2187078-02A-BIG.jpg

Szerencsémre a Szigeten és az A38-on is láttam őket. Élőben mindkét helyen működött. A lemez az eddigiekhez képest kicsit átmegy mainstreambe, de nekem ez a vonal sokkal jobban tetszik!

9. Primal Scream - More Light

primalcov-1.jpg

Az év egyik nagyon várt lemeze, tele ütős számokkal.

10. Woodkid - The Golden Age

The-Golden-Age.jpg

Ha filmeznék és hangulatos, kicsit magába fordulós zenére lenne szükségem, akkor bizonyosan Woodkidet keresném meg.

+ The Strokes - Comedown Machine

COMEDOWN_MACHINE_2.jpg

Az első 4 szám hibátlan. A többit viszont nagyon nem kellett volna.

++ The National - Trouble Will Find Me

national-trouble-will-find-me.png

Nincs semmi baj ezzel az albummal, de sajnos semmi kiemelkedően jó sincs rajta.

+++ Travis - Where You Stand

travis-where1a.jpg

Van a lemezen pár nagyon eltalált szám, de sajnos ezek sem mentik meg az üresjáratokat.

++++ MGMT 

130909-mgmt-self-titled-third-album-stream.jpg

Ugyanazt lehetne róla leírni, mint Travis Where You Stand-jéről. Van pár nagyon eltalált dal, de összességében nem tudják elvinni a hátukon a lemezt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása